Nieuws:

5 tips om je financiële administratie op orde te hebben

5 tips om je financiële administratie op orde te hebben! Neem contact met ons op, wij adviseren je graag over je mogelijkheden.

Veel ondernemers willen zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan hun financiële administratie. Toch is het een klus die om aandacht vraagt. Door het uitbesteden van deze taak aan AdBark creëer je tijd voor andere zaken. Daar verdien je tenslotte weer geld mee! Wil je daarentegen toch zelf de financiële administratie bijhouden? AdBark geeft je 5 tips die makkelijk toepasbaar zijn voor een administratie die op orde is én blijft!

Plan je administratie

In een overvolle agenda is het lastig om tijd te vinden voor financiële administratie. Plan daarom eens per maand een blok in om de administratie te verwerken. Denk aan de Btw-aangiften, het salaris van het personeel, het indienen van inkomstenbelasting en het deponeren van de jaarrekening. Aan deze administratie zit een deadline, plannen van deze taken geeft rust in de organisatie.

Sorteer documenten

Dat ene contract of die ene rekening die je nodig hebt, waar lag die ook alweer? Zowel hardcopy als digitaal is het soms zoeken naar documenten. Het sorteren hiervan zorgt voor een georganiseerde manier van werken. Plaats binnenkomende documenten in de juiste mappen, desnoods onderscheidend per jaar of maand. Zo vind je altijd gemakkelijk de documenten terug.

Gebruik de juiste financiële software

AdBark werkt met het boekhoudpakket van Visma. Visma eAccounting is een online software die de administratie zo eenvoudig mogelijk maakt. Hiermee bespaar je tijd en werk, voor starters is het eerste jaar zelfs gratis!  

Digitale betalingen

Uit onderzoek van MKB Belangen is gebleken dat 40% van de facturen op dezelfde dag wordt betaald door particulieren als deze betaald wordt met iDeal. Zonder iDeal zou dit slechts 5% zijn. Daarnaast ontvang je de betalingen en documenten digitaal. Vraag ook aan je leveranciers digitale facturen om de inkoop voor een deel te automatiseren. De boekhoudsoftware leest de inkoopfacturen automatisch in en de administratie klopt. Twee vliegen in één klap!

Laat je administratie controleren

Financiële administratie zelf verzorgen heeft zijn voor en nadelen. Uiteindelijk komt de belastingwetgeving aan bod, deze regels zijn ingewikkeld en lastig toe te passen. Nadelen zijn het vele werk én de regels van de belastingwetgeving. Het is daarom belangrijk om je administratie te laten controleren. AdBark staat je hierin graag bij! Je kiest zelf hoeveel van de administratie je zelf doet en wat je uit handen geeft. 

Toch de financiële administratie uitbesteden?

Wil jij je financiële administratie deels of juist helemaal uitbesteden? AdBark vertelt je graag meer over de mogelijkheden! Onze adviseurs staan voor je klaar, neem gerust contact met ons op.

Vond je dit bericht interessant? Deel het met anderen!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp